The L Word 1. évad

2009. július 3.   -   6 komment

írta: sajtosrolo

A Queer as Folkot szerettem, gondoltam épp itt az ideje, hogy a női változatát is lássam. Ez kapásból furcsán hangzik, mivel a két sorozat összehasonlíthatatlan. Az egyik melegekről, a másik leszbikusokról szól. Előbbire valójában nem is nagyon emlékszem, pedig nem túl régen követtem a tv-ben. Az L lányosabb (szó szerint:), érzelmesebb, nem annyira humoros, inkább a drámára helyeződik a hangsúly.
the-l-word-s1-cast
Jenny író, Los Angelesbe költözik a barátjához, Timhez.  A szomszédaik Bette és Tina, egy leszbikus pár, így Jenny hamarosan más leszbikusokat is megismer, és kicsit összezavarodik, mert új neki ez a világ. Viszonyt kezd Marinával, és ahogy az lenni szokott, jönnek a bonyodalmak. Főbb szereplők még Alice, Shane, aki fodrászkodik, Dana, aki teniszező, és Kit, Bette nővére, énekes, és ő hetero. Mindannyiuknak megvan a saját története, problémái. Karrierépítés, gyerekvállalás, és persze a kapcsolatok alakulása - a leszbikusság nélkül talán csak egyszerű dráma lenne, de még úgy is Showtime módra.
Érdekes volt, kicsit olyan, mintha Jennyvel együtt ismernénk meg a szereplőket, emellett Jennyt is, akit az évad végéig nehezen tudtam kiismerni, aminek az lehet az oka, hogy ő maga sem nagyon tudja, ki ő, lényegében széthullott az élete, szörnyű érzés lehet. Látjuk, hogy kezd kételkedni a kapcsolatában, és közben a többiek életét is szemlélhetjük.
Spoileresen írok az évadról a továbbiakban.
Shane volt rögtön a kedvencem, azt gondoltam, ha leszbikus lennék, olyan akarnék lenni, mint ő.:) Aztán Alice-t is megkedveltem, az évad végére pedig mindenkit.
Eleinte utáltam Jennyt, valójában nem értettem meg, miért kellett Timet megcsalnia, ezzel nem nyerte meg a rokonszenvem. Aztán rájöttem, hogy nem tudhatom, milyen lenne a helyében lenni, de kétlem, hogy nagyon másképp cselekednék, szóval együttéreztem vele. Timet sajnáltam, borzasztó csalódást kellett elviselnie, azt hiszem, rosszabbul is kezelhette volna a helyzetet.
Amit nagyon rosszallóan figyeltem, az volt, amikor Bette megcsalta Tinát. Kerestem az okát, de nem találtam olyan magyarázatot, ami miatt most nem kellene haragudnom rá.
Dana kezdetben nem érdekelt, ráadásul mindig összekevertem Bette-tel az első részekben. Sajnáltam, hogy nem fogadják el a szülei, pedig neki igazán szüksége lenne rá. Szerintem tuti, hogy a csaj ölte meg a macskát.
Marina helyzete nem könnyű, most, hogy már tudom, hogy függ Francescától, róla is más a véleményem. Megpróbálhatnák még Jennyvel később.
Az első évaddal elég hamar végeztem, nézni fogom tovább.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése