Firefly

2009. június 3.   -   2 komment
Kategóriák: Sorozat   Címkék: firefly, megnéztem, serenity
írta: sajtosrolo

firefly-castNem értem én ezt... csak Nathan Fillion miatt kezdtem bele (na jó, meg Summer Glau miatt), pedig ez egy sci-fi. És én azt sosem nézek. Utálok mindent, ami az űrben játszódik, csak hideg fémet, vasat mindenhol, és fura emberszerű élőlényeket, vagy teljesen idegen lényeket -akik, néhány kivétellel mind nevetségesen néznek ki- látok erre a gondolatra. Ami cseppet sem vonzó.
Viszont most nem így van. El voltam varázsolva két rész után, nem nagyon tudtam mit kezdeni ezzel az új felfedezéssel. Most épp úgy tekintek erre, mint egy gyöngyszemre a sok sci-fi közt. Itt vannak olykor lovak, almák is, vicces fajok nem voltak, csak galaktikus polgárháború, amit egészen könnyen sikerült elfogadnom.
firefly-complete 
A karakterek egytől-egyig különböznek, és mindannyian szerethetők. Van ez a Serenity nevű űrhajó, ami egyébként nagyon aranyosan néz ki kívülről,  és az utasai a főszereplők. Malcolm Reynolds kapitány vezetésével utazgatnak, és "üzletelnek". Szóval ők olyan rosszak, hogy közben jók. Illetve a néző szemében nem is rosszak egyáltalán.
Nathan Filliont csak még jobban megszerettem, nem sokkal másabb ez a karakter, mint amit a Castle-ben alakít. A többieknek is voltak kisebb-nagyobb szerepeik már, de most csak Summer Glaut említem: Ha nem ismertem volna már a Terminatorból, biztos idegesített volna itt, nagyon süsü, és közben mégsem, mert okos, csak belepiszkáltak az agyába. 
A főcím annyira tetszik, hogy muszáj beillesztenem ide, olyan jó a zene alatta, és egyébként az egész sorozatra az ilyesfajta zene a jellemző, már végig is hallgattam a soundtrack-et. Továbbá sokat tesz hozzá az emberek öltözködése, nem azért, mert olyan divatosak lennének, hanem mert olyan régies, már-már elnyűttnek tűnő ruhákat hordanak, ami szintén különlegessé teszi a Firefly egész világát.

http://www.youtube.com/watch?v=LrAS20mNZUE&feature=player_embedded


A sorozatot lezáró film két évvel a sorozat befejezése után jött ki. Hát, szerintem hiba volt elkészíteni a Serenityt, én jobban meglennék nélküle.
serenityBiztos nem lehetett egyszerű a filmrevitel, és érthető, hogy úgy kellett alakítani, hogy azok számára is érthető legyen, akik nem látták a sorozatot, (bár én úgy vagyok vele, hogy ha valaki azt nem látta, akkor ezt se akarja megnézni, szóval kit érdekel, hogy ha nem értik; de tudom, hogy ez nem így működik) de azt nem értem, miért kellett átformálni a karaktereket. (Bizonyára a szinkroncserék sem segítettek sokat.) Elvesztették azt, amiért szerettem őket. Mal talán egy vicces beszólást ejtett, Simon pedig ellenszenves lett. Akin esetleg nem lehetett észrevenni, hogy másmilyen, az azért volt így, mert nem szerepelt eleget. A film egyébként unalmas volt, főleg az első fele, a lezárás pedig nem egészen tökéletes az én szememben, holott az lett volna a lényeg.
A Serenity nélkül ott lenne a helye oldalt egy képpel, de a film elrontotta a sorozat élményét. De még így is érdekes kitérő volt nekem, talán belenézek még más sci-fikbe is ezután. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése