A Blogger rendszerről

Igaz, még nem sok tapasztalatom van benne, és szinte csak a freebloghoz tudom hasonlítani, de próbálom felvázolni röviden az előnyeit ennek a rendszernek - és persze a hátrányait is, mert hát azért van az is.


Regisztrálás után számos itt megtalálható, ha úgy tetszik, "gyári" sablon közül válogathatunk. Én nem onnan választottam, hanem a bloggerstyles oldaláról szedtem ezt, néhány kattintással feltöltöttem, és már kész is volt. Ezután hozzáadhatunk különböző (oldal)elemeket, és tetszés szerint alakíthatjuk őket. Nem csak a meglévők közt válogathatunk, hanem természetesen külső forrásokból is hozzáadhatunk dolgokat, ezeket html/javascript dobozoknak nevezik. Ez nem annyira érdekes, csak pl. nekem ilyenben van a moly és a freeonlineusers. Valamennyi dolgot személyre lehet szabni, de azt hiszem, attól is függ a dolgok kinézete, hogy milyen a választott sablon, mivel alapból az adja meg a formázást. Pl. az Archívum, Címkefelhő, Őket olvasom, stb. adott a betűtípus és szín. Viszont a html kódot is láthatjuk, ha valaki ért hozzá, és bele szeretne piszkálni a dolgokba. Tehát még egyszer: teljesen személyre szabható, pl. az Archívum rész kinézhetne egész máshogy is, lehetne legördülő menüs, listás, illetve számos más léptékű. A modulok különböző besorolásúak, alap, kiemelt, népszerű, és vannak a további modulok. Keresési lehetőség is van. A bejegyzés maga egy külön elemként jelenik meg, itt is rengeteg beállítási lehetőség áll rendelkezésre. A fejléc rész is szerkeszthető külön. Na, ennyit a sablonról.

Áttérek a bejegyzésszerkesztő tulajdonságaira, ami szintén nagyon felhasználóbarát. Pofonegyszerű a képek, linkek beillesztése, és a szükséges formázási lehetőségek mind megtalálhatók a menüjében. Átléphetünk html módba is. Röviden ennyi.
Kérhetünk e-mail értesítést a kommentekről, illetve a szokásos kommentekkel kapcsolatos beállítások megtalálhatók. Ez a része is rendben van.

Akinek fontos a nagy látogatottság, annak viszont nem biztos, hogy jó a blogger.com. Szerintem egy freeblog vagy blog.hu hasábjain egyszerűbb népszerűvé válni. Itt nincs beépített látogatottság mutató, viszont van ún. Webmestereszközök, és ott a neves Google Analytics szolgáltatás is, amiket én választottam. De nekem ezek nem fontosak, nem igazán szoktam nézni a statisztikákat, bár a keresőszavak miatt néha vicces.:)

Ami pedig talán a legfontosabb, legalábbis nálam ez volt az egyik döntő tényező: nem kell érteni a html-hez, css-hez, és mégis fantasztikusan nézhet ki a blogunk, egyszerű kezelőfelület és átláthatóság jellemzi.  Közel sem jártam körbe tökéletesen a témát, de ha valaki nem elégedett a jelenlegi blogszolgáltatójával, vagy csak szimplán váltani szeretne valamiért, annak bátran merem ezt ajánlani.

7 megjegyzés:

  1. Én innen szedem a sablont, rengeteg van, nem is lehet az összeset kipróbálni soha: http://btemplates.com/

    VálaszTörlés
  2. Hú, köszi, ezen is nagyon jók vannak!

    VálaszTörlés
  3. Szép ez a baglyos sablon, viszont a blogspot világa elég idegen tőlem, de lehet csak azért mert nagyon megszoktam a blog.hu-t és szeretem, hogy ott már van egy kialakult közösség is.

    VálaszTörlés
  4. Hát igen, az is sokat számít.
    A blog.hu-t is próbáltam, nekem nem jött be, meg olyan bonyolult nekem, nem értem, miért van annyi alszolgáltatás, nem tudok kiigazodni benne. Mondjuk annyira nem is erőlködtem. Viszont aki ott sablont módosít... az nem semmi dolog!

    VálaszTörlés
  5. Az tényleg nem egyszerű :)

    VálaszTörlés
  6. Én részemről idegenkedek mindenféle blogszolgáltatótól, legalábbis én akkor érzem jól magam, ha a html/css kódot a saját ellenőrzésem alatt tarthatom. Lényegében én is használom a Wordpresst, mint blogmotor, de mellette teljes szabadságom is van mindenben.
    De örülök, hogy megtaláltad azt, ami tetszik :)

    VálaszTörlés
  7. Az tényleg jó, de te értesz hozzá, és azért.:)
    A wordpresst is megnéztem, de azt abszolút nem értem, valami mysql meg tudjafene milyen hülyeségek kellenek hozzá. Azt is próbáltam, de nekem magas.

    VálaszTörlés