Agatha Christie - Tíz kicsi néger

Az első Agatha Christie könyvem, és biztosan nem az utolsó. Mindenki ezt ajánlotta, hogy ez a legjobb, érdemes ezzel kezdenem.

Nagyon tetszett! Már az elején megragadott, mennyi ember került bemutatásra, aztán a furcsaságok, de amikor olvastam a mondókát kicsit elszontyolodtam, hogy ez olyan nagy cucc, hát ez tök kiszámítható... Hamar rájöttem, hogy ez mégsem előre kitalálható, sőt. Végig forogtak a fogaskerekek, szerencsére nem kellett sokat agyalnom, mert elég vékony kis kötet. Ez is pozitívum, szeretem a rövid könyveket. Amíg viszont tartott, voltak elméleteim, gyanúsítottjaim, és egyszer elég közel jártam a megoldáshoz.:)


5/5

A kattintás után még néhány spoileres gondolat kikívánkozik belőlem.

Szóval az is megfordult a fejemben, hogy van egy tizenegyedik ember, aki vagy el tudja hagyni a szigetet, vagy van egy nagyon jó búvóhelye a házban, titkos szoba, esetleg egy szikláknál rejtőző barlang. Folyton változott, hogy kire tippeltem, az orvosra a legtöbbször, illetve Veráról hittem, hogy talán megőrült, netán skizofrén/tudathasadásos. Akkor jártam közel a megoldáshoz, amikor azt gyanítottam, hogy valaki tetszhalott volt, tehát igazából meg sem halt. Viszont azt nem sikerült kitalálnom, hogy melyikük.

5 megjegyzés:

  1. Nemrég szereztem be a könyvet. Hamarosan majd sort kerítek rá, de addig még van egy-két olvasnivaló.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szeretem ezt a regényt, az egyik kedvencem Christie-től (a másik a Függöny). Én is arra tippeltem, hogy lenni kellene egy 13.-nak

    VálaszTörlés
  3. Nekem ez a kedvencem tőle.
    Az első, amit olvastam, a Kristálytükör meghasad volt. Jó volt, de a 10 kicsi néger a legjobb.

    VálaszTörlés
  4. Nyáron olvastam ki, nekem is nagyon tetszett. A megoldásra én sem jöttem rá, eléggé meglepett. Még akarok olvasni az írónőtől, a többi könyve is jónak ígérkezik.

    VálaszTörlés
  5. Az elején nekem is gyanús volt, hogy van ott még valaki, aki ilyen gyorsan elintézi a dolgokat, aztán csak lestem a végén. ;)

    VálaszTörlés