George Mann: Mechanikus London

A történet 1901 Londonjába kalauzol el minket, ám kicsit módosít a dolgokon. Nagy a technikai fejlődés, amitől egyesek elzárkóznak, léghajó az aktuális, kissé extrém közlekedési mód, a pestis pedig zombik képében mutatkozik meg. A beharangozó Sherlock Holmes nevével igyekszik felhívni a figyelmet a kötetre, ha elsőkörben a borító (az eredeti is, meg a mienk is) nem lenne elég meggyőző. Ez elég találó, mert valóban hasonló stílust idéz, viszont a karakterek már kevésbé sikerültek érdekesre, legalábbis engem nem fogtak meg. Nyomoznak benne, de szorítanak helyet romantikus szálnak, viszont mégis inkább az ügyek foglalják el a könyv nagyobb részét. Ja igen, több is van, a zombiságot már említettem, aztán ott van a furcsa világító rendőr esete, meg még időközben jönnek egyebek is, amiknek köszönhetően a történet folyamatosan halad.

A nyelvezetéért kezdetben teljesen odavoltam, később is tetszett, de kicsit zavaró volt, hogy valahogy nem ment a gördülékenyen olvasás, pedig amúgy könnyed lenne, de ez a túlírtság vagy nem is tudom, micsoda, kevésbé jön be.

Nem vagyok jó véleménnyel a könyvsorozatokról, és utólag tudtam meg, hogy ez is az. Nem hiszem, hogy ez több köteten át érdekelni fog, mert nem az én stílusom, bár ez a steampunk tök jó dolog és nem is valami elterjedt (vagy az?), mégis inkább passzolnám a továbbiakban. Sokaknak tetszik, én mégsem tudom mindenestül szívből dicsérni, hiába tartom jó könyvnek.

272 oldal
Főnix Könyvműhely

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése