Halloweenre készülve

Az ősz legjobb csemegéje kétségkívül a sütőtök, és már alig vártam, hogy süthessek töklepényt! A recept egyébként ebben a könyvben megtalálható. Legközelebb ilyesmi sütőtökös muffint szeretnék csinálni.


Töklepény (pumpkin pie)

Hozzávalók:
  • 20 dkg liszt
  • 12 dkg barna cukor
  • 12,5 dkg hideg vaj
  • 1 kg sütőtök (meghámozva ~75 dkg)
  • 17,5 dkg tejszín
  • 4 tojás
  • 1 teáskanál őrölt gyömbér
  • 1/2 teáskanál őrölt fahéj
  • 1/4 teáskanál koriander


A lisztet, 2 dkg cukrot, 1/2 teáskanál sót és a vajat összegyúrjuk 2 evőkanál hideg vízzel. 1 órára hűtőbe tesszük.

A sütőt 200 °C-ra melegítjük. A tököt meghámozzuk, kimagozzuk és szeletekre vágjuk. Egy alkalmas tepsiben, formában 1 órát sütjük. Ha kész, pürésítjük.

A tészta kétharmadát kinyújtjuk, a forma aljába tesszük és beszurkáljuk. A forró sütőben 10 percig sütjük.

A maradék cukrot, a tejszínt, tojásokat, gyömbért, fahéjat, és egy csipet sót kikeverjük. Hozzáadjuk a tökpürét. A maradék tésztát peremnek odanyomkodjuk a forma oldalához. Beletöltjük a tökmasszát, és forró sütőben (középen) 45 perc alatt aranybarnára sütjük.

Idén is faragok majd tököt, picivel félelmetesebbet szeretnék, mint a tavalyi. A témához kapcsolódó ijedős film sem hiányozhat. Tavaly ezt néztem, az ideit még nem találtam meg. Az biztos, hogy a Trick 'r Treat elég magasra tette a mércét.

4 megjegyzés:

  1. Valami ilyesmit szeretnék egyszer kipróbálni, csak a sült tök annyira finom, hogy egyből megesszük :)

    VálaszTörlés
  2. igen... nehezen, de kibírtam :)

    VálaszTörlés
  3. De vicces:)
    Én simán szeretem, de sütiben nem tudom elképzelni milyen lehet.

    VálaszTörlés