François Lelord: Hector utazása, avagy a boldogság nyomában

20. lecke: A boldogság egy látásmód.

Egy párizsi pszichiáter írta, de nem pszichológiai könyv, inkább egy aranyos történet sok igazsággal. Hector rájön, hogy nem tudja, mi a boldogság, ezért úgy dönt, világ körüli útra indul - legalábbis meglátogatja néhány régi barátját, akik más országokban laknak - boldogságkutatás céljából, és a tapasztalatait pontokba szedve lejegyzeteli. Sok újdonságot nem tudtam meg, de lélekemelő volt olvasni, főleg mert humoros is.

Esetleg az lehet idegesítő valakinek, hogy néhol kicsit gyerekes és túlmagyarázó, engem nem zavart, talán csak az, hogy néhány pontot többször leírt, de nem vészes az sem.

Hector jópofa figura, és elég sok minden történt vele az útja alatt, és különféle emberekkel találkozott.

Alapvetően szerencsés embernek tartom magam, mondjuk mostanában nem annyira, de ez most ilyen időszakos dolog. Az igaz, hogy vannak emberek, akiknek nagyobb tehetségük van a boldogsághoz, mint másoknak. Ők egyszerűen ilyen fajták. Valaki képtelen becsülni azt, amije van, és csak siránkozik úgymond ok nélkül. Én nem is tudok irigy lenni olyan emberekre, akiknek mondjuk jó az anyagi helyzetük, de nem boldogok. A pénz nem minden, de az biztos, hogy szép dolgokat vehetünk rajta. Szoktam azért irigy lenni, akkor, ha úgymond jogosnak érzem, vagy igazságtalanságból ered, de aztán eszembe jut, hogy nekem viszont mim van, ami másoknak mondjuk nem adatott meg, vagyis nem mindenkinek, és máris sokkal jobban érzem magam.:D Továbbá az irigység keserűséget szül, és nem viszi előbbre az embert. Szóval az összehasonlítgatás másokkal kétféle lehet. Aztán még olvastam olyat, hogy sokan csak a jövőben tudják elképzelni a saját boldogságukat. Ez is igaz szerintem. Majd ha előléptetnek, majd ha nagyobb házba költözünk, stb. Valamint tévedünk, ha azt hisszük, a boldogság a cél. Az nem cél, az csak úgy megtörténik, nem lehet erővel akarni. Ettől függetlenül lehetünk derűsek, jókedvűek, az amúgy is egy jó alap szerintem.

A jegyzeten kívül is voltak érdekes gondolatok, meg tudományos magyarázatok is. Nekem tetszett ez a könyv.:)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése