Könyvmolyos kérdőívek

Már régebben végigmentek a blogokon, viszont én csak most írom meg egy bejegyzésben a kettőt.

1. Szoktál nassolni olvasás közben?
Nem jellemző. Egyrészt eltereli a figyelmem a könyvről, másrészt félteném a könyvet attól, hogy leeszem, maszatos lesz. A Kindlevel ugyanez a helyzet (mondjuk azt rendszeresen letakarítom).

2. Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
Vizen kívül rendszerint teát szoktam inni, úgyhogy ez sem érdekes téma nálam.

3. Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
Ki nem vagyok, de nem szoktam. Kivétel persze a tankönyvek, de azon meg már túl vagyok.

4. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz egy könyvben?
Könyvjelzővel.

5. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?
Nem szoktam foglalkozni a fejezetekkel, egy mondat végén is abba szoktam hagyni, ha úgy van.

6. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha nagyon idegesítő regényt olvas?
Vigyázok a könyveimre, nem dobálózok.:)

7. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?
70%-ban, vagy felírom. Ritka, hogy nem érdekel a jelentése.

8. Mit olvasol most?
Többet, Goodreads.

9. Milyen könyvet vettél legutóbb?
Nem emlékszem... valami olyan volt, amit már olvastam korábban, csak nem volt meg nekem. Nem mostanában volt.

10. Van kedvenc helyed vagy időpontod az olvasásra?
Este, csendben, nyugiban, elalvásig.


11. A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?
Az egy részeseket, kivétel, ha kedvencem az adott sorozat. Akkor megközelítőleg azonos lenne az állás.


12. Van olyan könyv, amit mindig előrehozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek?
Ez ilyen korszakfüggő, a frissen olvasottakat biztos, de vannak régebbről nagy kedvencek is.

13. Hogy rendszerezed a könyveidet?
A kedvesebbek egy csoportban, a sorozatok vagy írók egymás mellett, egyébként össze-vissza...


1. Körülbelül 20.000 könyv van az „Elolvasni” listádon. Hogy a fenébe döntöd el, hogy mit olvasol el legközelebb?
A hangulatom alapján választok könyvet, illetve az utóbbi időben jellemző lett, hogy megfilmesítés miatt kerültek előbbre, de ez nem igazán vált be.

2. Már elolvastad, több mint a könyv felét, de egyszerűen nem tetszik neked. Abbahagyod, vagy folytatod?
Régebben azt mondtam volna, hogy mindenképp befejezem, ma már nem, nem kínzom magam feleslegesen, mikor olvashatnék olyat is, ami tetszik. Viszont a feléig nem jutok el, ha csak nyűglődök vele.

3. Közeledik az év vége és oly közel, mégis távol vagy az olvasási kihívásod teljesítéséhez. Megpróbálsz felzárkózni, és ha igen, akkor mégis hogyan?
Ez nagyon egyszerű kérdés, mert nem volt olvasási kihívásom.





4. Egy könyvsorozatnak, amit egyszerűen imádsz, a borítói. Nem. Egyeznek!! Hogy birkózol meg ezzel a szörnyűséggel?

Szebb lenne, ha egyformák lennének, de valahogy csak túlélem.:P

5. Mindenki imádnak egy könyvet, amit te egyszerűen ki nem állhatsz. Kivel osztod meg az érzéseidet?
Ha online felület, akkor szerintem twitter.

6. Nyilvános helyen olvasol éppen és hirtelen elkezdesz sírni a könyvön. Mihez kezdesz magaddal?
Nem szoktam nyilvános helyen olvasni.

7. A folytatása egy könyvnek, amit nagyon imádtál, éppen most jelent meg, de már nem emlékszel mindenre az előző részből. Újraolvasod az előző könyvet? Vagy inkább nem olvasod el ezt a folytatást? Keresel valami összefoglalót róla az interneten?
Az előző könyv végébe szoktam beleolvasni, annyi elég szokott lenni. Jó esetben úgyis elejt a szerző kis emlékeztetőket az elején.

8. Nem akarod senkinek, ismétlem, senkinek kölcsönadni a könyveidet! Hogyan utasítod vissza udvariasan az embereket, mikor kölcsönkérnek tőled egyet? 
Bocs, de nem szoktam kölcsönadni könyvet, mert féltem őket, és szeretem, ha újnak látszanak azután is, hogy olvastam őket. De egyébként szoktam kölcsönadni.

9. Ebben a hónapban már 5 könyvet kezdtél el és egyiket sem fejezted be. Hogyan lépsz túl ezen a „nem olvasási időszakon”?
Most pont ebben voltam. Nem volt egyszerű. Sorozatokat néztem olvasás helyett.

10. Nagyon sok könyv jelenik meg, amikért szinte haldokolsz, hogy elolvashasd. Hányat fogsz ezek közül megvenni?
Kb. az 1%-át, nem szoktam haldokolni.:)

11. Miután megvetted a könyvet, amire annyira vágytál, körülbelül mennyi ideig csücsülnek a polcodon mire elolvasod őket?
Ha friss megjelenésű könyvet veszek, az nagyon-nagyon kell, hogy érdekeljen, és eddig mindig rögtön kiolvastam.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése