The Blacklist - 1. évad

Elég sok sorozattal le vagyok maradva az utóbbi 1-2 évben, sokat eleve el sem kezdtem, és még többet tettem parkolópályára. Ezzel viszonylag gyorsan felzárkóztam, lehetne az egyik nagy nyári pótlásnak is tekinteni. (Ősszel pedig jön a folytatás!) 


A kulcsfigura Raymond Reddington (Red), egy közismert bűnöző, aki feladja magát az FBI-nál. Van egy listája, amin rengeteg olyan veszélyes bűnöző szerepel, akinek még a létezéséről sem tudnak. Felajánlja segítségét az elfogásukra, egyetlen feltétele, hogy a különítményhez frissen került Elizabeth Keen-nel hajlandó csak beszélni.

A Reddingtont játszó színész James Spader, iszonyat tehetségesen formálja meg ezt a bonyolult és érdekes figurát. Nem tudom, mikor láttam utoljára ennyire székhez szegezős karaktert, a sorozatot tekintve pedig egyedi cselekményt. Néha átjárt a Gyilkos elmék alatt érzett függőség, ami azért szokatlan, mert nincs köztük igazából hasonlóság (bár Liz profilozott), csak némelyik bűnöző igen gyomorforgató vagy beteg volt. Minden részben van egy ügy, de ez idővel majdnem mellékes lesz a személyes szálak mellett. 

Liz férjét Ryan Eggold játssza, hát mit ne mondjak, Tom karaktere cseppet érdekesebb, mint ami a 90210-ben alakított szerepe volt..:) Nem biztos, hogy az, akinek mondja magát - Liz élete fenekestül felfordul Reddington érkezésével. Elég sok furcsaság lesz körülötte, valami után maga kezd el utánajárni, de több olyan van, amikről jó darabig tudomása sincs..

Sok összefüggés van, melyekre az évad végére derül fény, vagy nyernek bizonyosságot. Ez egy annyira jó krimi lett, hogy csak na, aminél csak a szereplők lettek kiválóbban megformáltak. Reddingtonra nehéz szavakat találni, annyira bírom, hogy ha feltesznek neki egy kérdést, legyen akár tök szorult helyzetben, nekiáll valami tök másról szövegelni, egy idő után elgondolkodtam, hogy vajon most ez az idióta történet tényleg igaz volt? Szóval tök jó fej, marha szórakoztató személyiség, ugyanakkor veszélyes. Nála jobban csak Tom érdekelt, akinél ehhez már a külseje is hozzájárult valamennyire. Én még akkor is totál bekajáltam a dolgokat, amikor egyértelmű volt, hogy nem mond igazat.:D

Fura lesz ősztől hetiben nézni.:)

(Az előzetes nem lett túl jó.)


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése