Maggie Stiefvater: Linger – Várunk

A szája féloldalasan mosolygott, aztán lehúzott magához, hogy a mellkasomra hajthassa fejét. Behunyta a szemét. Én nem csuktam be az enyémet. Figyeltem őt és a madarak árnyait az arcán, és... akartam. Több boldog emléket akartam, hogy felaggassam őket a mennyezetre, olyan sok boldog emléket ezzel a lánnyal, hogy a madarak telizsúfolják a mennyezetet, kilebbenjenek a folyosóra, és kirobbanjanak a házból.

A Shiver a nagy rajongótábor ellenére engem nem tudott meggyőzni, azonban a Linger sokkal jobban tetszett, amiért kezdem úgy érezni, hogy nem jókor találkoztam ezzel a könyvsorozattal.

Sam immáron tartósan visszanyerte emberi alakját, élheti az életét, de a falka iránti felelőssége továbbra is megvan. Megismerünk egy új farkast, akit a történet előrehaladtával egyre jobban kedveltem (de ugyanez igaz a többi szereplőre is). Bonyodalmak persze most is vannak, Grace szüleinek számomra érthetetlen ellenérzése a kapcsolatuk iránt is nehezíti az életüket, de ami ezek után következik, még inkább aggodalmakra ad okot.

Az első kötetnél nagyon tetszett, hogy fel volt tüntetve az aktuális hőmérséklet aminek a történet szempontjából jelentősége volt, itt viszont elmaradt, de miután ez feltűnt, rájöttem, hogy nem is hiányzik belőle. Most más dolgok, problémák kerültek előtérbe, érdekes fordulatokat vett a történet. Többször elszomorodtam, máskor pedig örült a lelkem, mindeközben pedig megszerettem a karaktereket.

Az egyik nagy erőssége a stílus, ahogy meg van írva, a fogalmazás, és ami furcsa, hogy alig tudtam odafigyelni arra, hogy milyen igényes, annyira lefoglalt a történet, és ez nem negatívum, hanem pont azt mutatja, hogy nem csak egy valami miatt jó a könyv.

Átjárja valami szilárdan jelen levő, különös módon mégsem egészen domináló borongós, szomorú hangulat. A cím kifejező, a szereplők szó szerint vártak. Én is vártam, kíváncsi voltam, mi fog történni, még akkor is, amikor már biztos voltam benne, hogy tudom, már csak az volt a kérdés, mikor és hogyan.

Akinek esetleg nem tetszett annyira a Shiver, mindenképpen ajánlom. (Akinek tetszett, pedig nem kell.:) Legalábbis a folytatás az én estemben tudott annyira erős lenni, hogy még az előző részt is megszerettette velem. Nagyon kíváncsi vagyok a történet végére!

4,5/5

4 megjegyzés:

  1. Ennyivel jobb, mint az első rész? Most kíváncsivá tettél, lehet, adok neki egy esélyt. ;o)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem érdemes, én legalábbis most tök lelkes lettem, nagyon várom a folytatást, és a filmet is.:)

    VálaszTörlés
  3. Hű, kíváncsi vagyok akkor. ;o)

    VálaszTörlés
  4. szolnokiminna@gmail.com
    Teljesen egyetértek,szerintem fantasztikus volt az egész úgy ahogy van!nagyon tetszik a fogalmazásmódja és a hangulata,ami az egész könyvet áthatja.nekem nagyon tetszett,szerintem érdemes elolvasni :-)

    VálaszTörlés