Vampire Diaries 1. évad

Ez az évadzáró nem volt semmi! Amikor már azt hittem, hogy csak egy olyan dolog lesz a csattanó, amire számítani lehet... Hát koránt sem. Ráadásul nem is egyből esett le a dolog, ami kicsit vicces utólag. De erről majd később.

Remek sorozat, hibátlan évad! Az új kedvencem. Nem csak a vámpírok miatt érdekes, tök jó kis világot építettek fel a készítők. Elég szövevényes az egész sztori, sok szereplő, több szálon fut, és előbb-utóbb valamennyi rész hatással van egy másikra, még ha apróságnak is tűnt korábban. Olykor pedig teljesen a semmiből bukkan elő egy wtf...

Csupa meglepetés és váratlan fordulatokkal teli évad volt ez. Pörögtek az események, hirtelen fel sem tudnám sorolni, mennyi minden történt benne. Inkább kitérek a szereplőkre, néhány szóban a kattintás után. Vigyázat, innentől spoileres leszek.



Szóval egy pillanatig azt hittem, hogy Elena leszúrta az apját/nagybátyját.:D Sajnos akkor a Damonos dolog sem történt úgy meg. Kár.:) Mondjuk ezt nem teljesen értem, hogy nem vette észre, hogy nem ember-Elenával van dolga, hanem vámpír-Katherine-nel? Nincs valami vámpír kisugárzás, amit érezniük kell? Mindenesetre Katherine a jövőben szerepelhetne többet. Ez az utolsó jelenet tényleg hatásos volt.

Stefanról: A helyében én is féltékeny lennék.:) Egyébként nem tudtam, mit vegáskodik, elvégre azért vámpír, mert vért iszik. Nem értettem, miért kell ezen szenvedni, mikor ihat zacskóból, nem feltétlenül kell ölnie miatta. Aztán kiderült, hogy mi baja, és oké, olyan azért mégse legyen. Ha azt nézem, amit Damon mondott, sajnos már az elején elcseszte.

David Anders itt sem (volt) egyszerű. Alaposan feldobta a dolgokat. Főleg miután kiderült, hogy nem egészen nagybácsi státuszban van. De akármilyen rosszat tett, nem tudtam teljesen utálni, tisztára mint az Aliasban.:)

Isobel (Mia Kirshner): még egy kicsit Jennyként tekintek rá, pedig ez a szerep teljesen más. Szép dolog, hogy jót akar Elenának, hogy vámpírok nélkül jobb, blabla, de így inkább ne akarjon.


Damonnal kapcsolatban pedig sejteni lehetett, hogy ez lesz. Elena kicsit elrontotta, hogy most Stefan mellett van. Úgy értem, összehasonlítva kettejüket, magasan Damon nyer, ez egyértelmű.:D

Jaj, ne már, miért halt meg, engem érdekel, hogy a polgármester miért hallotta a hangot. A fiától még megtudhatjuk majd. (Vérfarkas? Vagy valami más? Érdekes lenne. De kellhet némi frissítés a következő évadra, úgyhogy el tudok képzelni ilyesmit.)

Jeremy: szerencsétlen, sok rossz dolgot élt át. De pont gyógyszerrel? Hát, nem vagyok biztos benne, hogy sikerülni fog azzal a módszerrel. És szegény Anna... pedig őt kedveltem.

Az évad első fele mostanra valahogy elhalványodott, de nem nagy gond, mert nem is igazán aktuális már a java része.

VD szempontból hosszú lesz a nyár...

12 megjegyzés:

  1. húha, hát sok dologgal egyetértek :) főleg ezzel: "Sajnos akkor a Damonos dolog sem történt úgy meg. Kár.:) " annyira jó volt pedig az a jelenet :P
    Mi a barátnőimmel néztük meg az utolsó négy részt, és nekünk is eszünkbe jutott a vérfarkasos dolog. már csak az hiányzik ide :D Annat én is csíptem, sajnálom, hogy kiírták. :(
    Jeremynél szintén eszünkbe jutott hogy pont gyógyszer... ez nem a legbiztosabb módja, hogy öngyilkos legyen. de hát majd meglátjuk szeptemberben :) hosszú lesz a nyár...
    Amúgy tényleg fura, hogy nem ismerte fel szegény Damon, hogy az nem Elena..

    VálaszTörlés
  2. Damon a csók végén azért mintha elgondolkodott volna, hogy valami nem stimmel, persze én nagyon meglepődtem :)
    A polgármestert én is sajnálom, a fia valahogy nem érdekelt eddig se, most kicsit érdekes lett legalább, hogy farkas, vagy alakváltó lesz.

    VálaszTörlés
  3. Hát, én azért valahogy drukkolok Jeremynek, hogy sikerüljön.:)

    Igen, megnéztem újra azt a jelenetet, és tényleg mintha elgondolkodott volna, de amikor először láttam, más jellegű elgondolkodásnak néztem.:)
    Engem sem érdekelt az a fiú túlzottan, ahogy Caroline és Matt sem.

    VálaszTörlés
  4. Az biztos, hogy az évadvégi cliffhangert tökéletesen felvezették. Ütött rendesen. Abszolút nem számítottam rá, pedig előzetesen még vártam is Katherine felbukkanását, de gyönyörűen félrevezettek. Kevin Williamson érti a dolgát.

    VálaszTörlés
  5. Én sem számítottam a végén Katherine megjelenésére, sikerült elaltatniuk a gyanúmat, ezért nagyon ütött :) Uncle John meg hiányozni fog, akármilyen gonosz is volt. BTW a tűz után nem nagyon foglalkozott vele senki, mintha el is felejtették volna, hogy kinyírta Anna-t és majdnem Damon-t is...

    VálaszTörlés
  6. Én sem számítottam Katherine felbukkanására, azt gondoltam, a következő évadra tartogatják.

    Hát, lehet, hogy később foglalkoztak volna Johnnal, bosszú, vagy ilyesmi, de már nem volt rá idő.:( Nekem is hiányozni fog.

    VálaszTörlés
  7. Nemrég kezdtem el nézni. Kedvenc nem hiszem, hogy lesz, túl sok benne a fiatal szereplő és a történet is gyengébb egy picit a kedvenceimhez képest. Ennek ellenére egyre jobban tetszik . 17. rész amit múlt héten láttam nagyon izgalmas volt.

    VálaszTörlés
  8. Engem nem zavar, hogy fiatalok a szereplők, a tinisorozatokat is szeretem.:)
    Most tervezem a 3. könyvet is olvasni, már halogatom egy ideje, de a könyvek nem olyan jók.
    Mik a kedvenceid?:)

    VálaszTörlés
  9. Amikor tini voltam már akkor sem vonzottak a tini sorozatok. Párat néztem, de ott is inkább csak azokat a szereplőket kedveltem akik már elmúltak 25 évesek. :)

    Sorozat szerintem is jobb a könyvnél.

    Kedvenc paranormális íróim:
    Karen Marie Moning, Gena Showalter, Jeaniene Frost, Kresley Cole, Lara Adrian, Sherrilyn Kenyon, J. R. Ward.
    Moning és Ward könyveiből egyszer talán lesz film is.

    VálaszTörlés
  10. Ja, azt hittem, sorozatokra érted, amikor írtad, hogy "a kedvenceimhez képest". Szóval igazából arra kérdeztem rá, hogy milyen sorozatokat nézel a VD-n kívül, amik jobban tetszenek. De nem baj.:)
    A Keserű ébredést én is tervezem, meg egy Lara Adrian is a polcon van. Ward, Kresley Cole - róluk meg már beszéltünk.:)

    VálaszTörlés
  11. Filmek közül csak a True Bloodot és az Alkonyatot láttam. Ezekhez képest jobbnak tartom a Vámpírnaplókat. :)

    VálaszTörlés
  12. A TB szerintem másképp jó, mint a VD, én mindkettőt szeretem - igaz, a VD-t kicsit jobban most.:)

    VálaszTörlés