Timo Parvela: Ella és barátai

A nevem Ella. Első osztályos vagyok. Nagyon klassz az osztályom, és a tanító bácsink is klassz. Vagyis csak volt, mert a tanító bácsi már nem a régi.

Ahogy az idézetből is látszik, a könyvben Ella meséli el a saját és osztálya humorral teli kalandjait. Miután egyértelművé válik a gyerekek számára, hogy a tanító bácsit zsarolják, az uszodában folytatódik a történet. Itt is sok kacagtató sort olvashatunk. A következő fő esemény egy színházi előadás megtekintése, mivel az osztálynak kell összeállítania a karácsonyi műsort, és a tanító bácsi szerint azután majd látni fogják, milyennek is kell lennie egy előadásnak. Vagy mégsem?:) Az osztálykirándulás szintén nem zajlik zökkenőmentesen, nagyon viccesen alakul az is.

Egy kisgyerek szemével a világ még egészen más és ezt remekül ábrázolja a könyv, nem véletlenül, hiszen az író is általános iskolai tanárként dolgozott. Már a kisebbeknél is megvannak a szerepek, Tuukaa, például mindig mindent tud, szóval ő az okos a csapatban. Azt hiszem, nem irigylem azokat, akik kisiskolásokkal dolgoznak, bármennyire is aranyosak a gyerekek. Amellett, hogy jókat derültem a könyvön, a tanító bácsit kicsit sajnáltam, akinek az idegeit szemlátomást kissé megtépázta ez a tanév, mégis megőrizte a türelmét - nem könnyű tanárnak lenni.

Végtelenül aranyos, mindenkinek ajánlom, a gyerekeknek egyértelmű, de a felnőtteknek is maximálisan szerethető, én végigmosolyogtam, sokszor pedig hangosan felnevettem, nagyon szórakoztató! Külön kiemelendő a remek (keményfedeles, védőborítós) magyar borító, ráadásul a rajzok a lapokon is visszaköszönnek.

Kiadja a Pongrác kiadó. Köszönöm nekik a könyvet!

A történet folytatása is megjelent már, Ella újabb kalandjai címmel, szintén a Pongrác Kiadó gondozásában. Érdekesség, hogy a sorozat kötetei szerepelnek az iskolai tantervben, és Finnországban kultikus klasszikussá váltak, nem meglepő tehát, hogy még a megfilmesítés is tervben van.

5/5

4 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon sok jó véleményt olvastam már erről a könyvről. Most már kíváncsi lettem rá.:)
    (Az előbbi bejegyzést azért töröltem, mert hiba csúszott a rendszerbe)

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy neked is tetszett és szerzett kacagós perceket. ;o)

    VálaszTörlés
  4. Szilvamag: szerintem ne hagyd ki, tényleg nagyon jó, nem hiszem, hogy nevettem már ennyit könyvön.:)

    Niki: :))

    VálaszTörlés