Christien Boomsma: Boszorkányvér

A tizenegy éves Robin élete nem átlagos, hiszen édesanyja, Chantal nem mondható szokványos anyukának. A nyári napforduló éjszakáján partit adnak, amire Robinnak egy szörnyű ruhát kell felvennie - Chantal kedvéért. Ráadásul még a húgát is el kell viselnie. Várjunk csak: hiszen Robinnak nincs is testvére! De hogy lehet, hogy ezt rajta kívül senki sem tudja? Saritha és Robin végül egészen összebarátkozik, de reggelre a titokzatos lány eltűnik, egyedül hagyva "nővérét" a kérdéseivel.

Az alapszituációból egy picit bevillant a Buffy, amiben szintén vannak természetfeletti dolgok. (Spoiler a sorozattal kapcsolatban: ugye emlékszünk még, hogy bukkant fel Dawn? Csupán ebben éreztem a hasonlóságot.) A Boszorkányvérben viszont nincs szükség vámpírvadászra, azonban boszorkányok és szellemek, ősi átkok, legendákkal a múltból nagyon is jelen vannak és létezők a világunkban. Robin a barátja, Luuk segítségével nyomozni kezd, és hamar fény derül egy-két titokra, amik a történet előrehaladtával egyre súlyosabbak és veszélyebbek. Először is meg kell találniuk Sarithát, majd Robin jut nagy felismerésre saját magával és a nagyijával kapcsolatban is. Egy izgalmas betörés is becsúszik, persze kizárólag a jó ügy érdekében, és nem igazi rablás, mert csak kölcsönvesznek valamit. A könyv lezárása tetszik, és összességében aranyos kis történet, ifjú olvasóknak pedig tökéletes olvasmány, könnyű gyorsan haladni vele.

Boszikedvelők ne hagyják ki, sajnos úgy érzem, én már sosem leszek az.:) A korosztály, akihez szól, bizonyosan élvezni fogja az olvasását, és talán az idősebbek is szeretve forgathatják.

A borító nagyon tetszik, a kiadótól már megszokott igényesség ennél a könyvnél is maximálisan megvan.

Köszönöm szépen a könyvet a Pongrác Kiadónak!

4/5

6 megjegyzés:

  1. Nem igazán tudom eldönteni,hogy akkor most neked tetszett-e vagy sem:-)

    VálaszTörlés
  2. :) Hát, a pontozásból lehet következtetni, de igazad van, mert kicsit bajban voltam, hogy mit írjak róla. Én már nem tudtam igazán élvezni az olvasását, tényleg a kisebbeknek íródott, és még a boszis vonal sem vonzott igazából. De a kicsiknek tényleg tökéletes választás, és végül is ez a lényeg.:)
    Egyébként most jöttem rá, hogy a korábbi boszorkányos könyvek közül, amit olvastam, egyik sem tetszett, pedig felnőttesebbek is voltak köztük. Szóval vsz. ez az én hibám.:)

    VálaszTörlés
  3. sztem ez egyáltalán nem hiba. egyszerűen vannak könyvek, amiket idővel kinövünk, legyenek akármilyen jók, bugyuták és túl egyszerűek lesznek.
    én sose voltam olyan igazi ifjúságiregény-olvasós, és amiket most olvastam, azokat olyan 13-17 évesen tudtam volna igazán élvezni.

    VálaszTörlés
  4. Nima, szokás szerint tökéletesen megfogalmaztad a lényeget.:) Én nagyon szeretem az ifjúságiakat is, de úgy tűnik, ez most nekem is túl az volt, hiába aranyos meg minden.:)

    VálaszTörlés
  5. Neked!:)http://diamantolvas.blogspot.com/2011/02/egy-dij.html

    VálaszTörlés
  6. De jó, köszönöm szépen!:)

    VálaszTörlés