Amanda Stevens: A birodalom

"Egy hely, ahol megállt az idő. Egy otthon, amely közelebb állt a halálhoz, mint az élethez."

A szellemeket látó Amelia világával már megismerkedtünk a könyvsorozat nyitó részében, ami az Örök kísértés címet viseli. Szerettem azt a regényt, amiben főleg a történet fogott meg, a főhős maga nem lett olyan hangsúlyos. Nos, azok a személyes dolgok, melyek a kezdésnél kimaradtak vele kapcsolatban, itt szépen be lettek pótolva.

A helyszín ezúttal Asher Falls, ahol a temetőrestaurátort egy félig víz alá került sírkert rendbehozatalára kérték fel. Kapóra jön Devlin felejtése szempontjából, csak hogy az ideiglenes otthonává vált kisváros elég furcsa, több nyugtalanító dolog van. A különös helybéliek meg a szellemek kiegészítéseként ismét gyilkosságra derül fény - mindezek együttese miatt én tuti elmenekülnék nagyon gyorsan és nagyon messzire és örökre, ám Amelia bátor, így ő nem megy sehova, sőt mi több, nyomozni kezd.

A hangulat változatlanul rémisztő, mindjárt Halloween, úgyhogy kiváló választás lehet, ha valaki hozzáillő olvasnivalóra vágyik. (Természetesen akinek még nem volt meg az első kötet, azzal kezdjen.:)

A korábbiakhoz hasonlóan remekül átadja az írónő a tájleírások és helyszínek lefestése során azt a sajátos légkört, hangulatot, ami egy elhagyatott temető és egy szellemeket érzékelő ember kettőséből születik. A hegyvidékből jövő "rezgést" én is éreztem, tökéletesen kirajzolódott előttem a babérerdő, és összerezzentem a víz alatt megszólaló harangok hangjától. Ja, az edzőkutyás dolgon pedig nagyon kiakadtam, felkavaróbb részlet volt a szellemeknél. Ami még így érdekes így utólag, hogy nem tudom azt mondani, hogy nyomozós lett volna, ellenben az első kötettel, szóval valóban tudott más lenni.

Olyan szépen ki lett találva minden, összefutottak a szálak, ezt a részét ismét élveztem, viszont a romantikáról nem teljesen megfeledkezve a szerelem kicsit hanyagolva lett, ami egyáltalán nem baj, mert ez a kötet mást helyez előtérbe. Jobban megismerjük Ameliát, sok mindenre fény derül vele kapcsolatban, és ezek közül van, ami még neki is újdonság. Nem találtam előre ki, hogy mik lesznek a válaszok a kérdésekre, viszont talán idő előtt elkezdtem sejteni a lényeget. 
Kíváncsi vagyok ezek után, hogy a következő rész milyen lesz, esetleg visszatér az Örök kísértés "forgatókönyvéhez", vagy pedig teljesen új dolgot kapunk megint
Voltak gondolataim egyébként, mielőtt nekikezdtem ennek a könyvnek, azt hittem, hogy talán elmegy fantasztikusabb irányba a sztori, de nem így történt. Több emberi szereplő jelent meg, akik pont hogy afelé igazgatták a történetet, hogy az valóságosabb legyen, és megjelentek olyan nem kimondottan pozitív emberi tulajdonságok, mint pl. a féltékenység. Volt azért némi egyéb erő emlegetése is, de szerintem az majd esetleg később kerül jobban előtérbe.

Igyekeztem nem spoilerezni, és a lehető legkevesebbet elárulni a sztoriról, hiszen a fülszöveg egyáltalán nem lő le semmit (nagyon helyesen), így minden felfedezés megmarad az olvasónak.
Jó volt megint borzongani, és mire jön a folytatás, addigra ki is heverem a dolgot.:D

Ó, és a borító, hát az csodálatosan szép!

4,5/5 (szerintem most kicsit szigorú kedvemben vagyok)


376 oldal


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése