Gail Carriger: Soulless - Lélektelen

Emlékszem, mikor anno megláttam a borítót a Könyvmolyképzős kis katalógusban, majd elolvastam a fülszöveget, utána alig vártam a megjelenését. Aztán elég sokára jött ki a könyv ténylegesen, de megérte türelemmel lenni.:) Egyébként imádom ezeket a pöttyös kategóriákat, már az aranynál is nagyjából tudom előre, hogy milyen jellegű írásra számítsak.

A vámpíros és farkasemberes világban ezúttal egy lélektelen hősnőé a főszerep. Alexia szó szerint lélek nélküli, ami roppant hasznos, mert például egy vámpír agyarait visszakényszeríti, ezzel nagyjából ártalmatlanná téve a vérszívót. Ezen felül Alexiának van egy esernyője is, ami cseles módon szintén kiváló fegyver a természetfeletti lények ellen. Egy tudatlan agyaras azonban mégis megpróbálja bántani a vénkisasszonyt (ez olyan izé kifejezés, de a könyvben annak van bélyegezve, így használom), és ez a halálát okozza, majd több érdekes esemény következik, ami beindítja a cselekményt. A regény mozgalmas, nyomoznak benne (semmi komoly), viszont szerelmi szál is helyet kap egy rokonszenves vérfarkasnak köszönhetően. Szerethető szereplőket sikerült teremteni egy jól kitalált világban, igazság szerint negatívumot nem is tudok nyilatkozni a könyvről. Jane Austen stílusa sejlett fel, ám ezúttal vegyítve lett egy kis steampunkkal és persze a természetfelettiekkel, aminek eredménye a kellőképpen egyedi és sajátos világ. Sziporkázó, szellemes párbeszédek váltakoznak a vicces és választékos gondolatokkal, nem lehet nem élvezni a nyelvezetét.
Nem a legkönnyedebb kategória, azonban maximálisan szórakoztató, és hát az a helyzet, hogy az ilyen könyveknél, mint amilyen ez is, cseppet sem bánom, hogy vannak könyvsorozatok!

Tetszett, hogy az utolsó oldalakon helyet kapott egy röpke interjú a szerzővel, meg egy kis ízelítő a következő részből. További érdekesség, hogy képregény is jelent meg a könyvből (én nem különösebben érdeklődöm irántuk, de más biztosan:).


374 oldal
Könyvmolyképző Kiadó


1 megjegyzés:

  1. Már én is begyűjtöttem, csak még nem jutottam el eddig, de most előre veszem... Vagyis előrébb. :)

    VálaszTörlés