Bear Grylls: Az élet törvényei - Küzdd le a nehézségeket, és hozd ki magadból a legtöbbet!

"Az, hogy milyen nehézségekkel kerülsz szembe, nem mindig tőled függ, de az igen, hogy miként állsz hozzájuk."

Szép sorjában jelennek meg Bear Grylls könyvei hazánkban, aminek örülök, mert érdekes személyiségnek tartom, és szívesen olvasom a kalandregényeit illetve ugyancsak kíváncsi voltam az élettörténetére, és persze a természetben alkalmazható túlélési tippjeire.

A vadon törvényei után volt egy elképzelésem, hogy milyen lesz ez a kötet, valószínűleg a címe miatt. Valami olyasmire számítottam, hogy a vadonban alkalmazható dolgokat valamilyen módon "átülteti civil módba", nagyvárosba, valami ilyesmi. Hamar kiderült, hogy nem igazán erről van szó.

Azzal kezdi, hogy fiainak írta ezt a könyvet, és ezt egész jól lehet érezni rajta. Nem önsegítő könyv, mégis bele lehet látni, hogy részben kicsit az. Olyan, mint egy nagy lelkesítő beszéd, csak az a baj, hogy én viszonylag gyorsan elvesztettem a lelkesedésem... Sok bölcs gondolattal árasztja el az olvasóit, a könyv szerkezete úgy néz ki, hogy van egy vastagon szedett nagybetűs cím, és ezekhez a pontokba szedett kis fejezetekhez tartozik hol több, hol kevesebb gondolat, valamikor csupán néhány mondat. Sokszor egyébként teljesen egyszerű meglátásokat bont ki, mégis jó volt olvasni, amikor megfelelő kedvvel vettem a kezembe. Általában ezekkel a dolgokkal, amikről ír, tisztában van az ember, de sosem árthat a lelkivilágunknak, ha felelevenítjük.

Szerintem úgy jó olvasni ezt a könyvecskét, hogy nem egyszerre, végigrohanni rajta, hanem hagyni kell ülepedni, tehát félretenni, majd amikor ismét van hangulatunk hozzá, újra elővenni. Nem hosszú, mert nagy betűs és szellős, mégis így érzem. Nem teljesen azt kaptam, amit vártam, mégsem bánom az olvasását, és ha egy rajongó az eddigi köteteket beszerezte, mindenképp szépen mutat majd mellettük.;)

280 oldal


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése