Natasa Dragnic: Minden nap, minden órájában

A történet Dora és Luke életén keresztül mutatja be, hogy milyen amikor két embernek együtt kellene lennie, de az élet sorra másképp alakítja a sorsukat. Gyerekkorukban ismerkednek meg (a múltjuk is teljes egészében elénk tárul) azonban a kislány költözése megszakítja a kapcsolatukat és csak sok évvel később futnak össze véletlenül Párizsban. Ekkor már felnőttek így maguk hozhatják meg a döntést arról, hol/kivel szeretnének élni. Luka az évek alatt nem költözött sehova, tehát a távolság Horvátország és Franciaország között továbbra is fennáll. Több hét után a férfi hazautazik, mivel otthagyott csapot-papot, és hiába szőttek a lánnyal más terveket, többé nem hallat magáról. Idővel aztán Dora látogat el hozzá, ahol meglepő dolgokat tud meg...

Érdekes hangulatú, inkább szomorkás mint kimondottan szerelmi történet, mely az érdeklődésemet nem mindig tudta 100%-ban fenntartani. Mindkét fél szemszögéből láthatjuk az eseményeket, azonban ez kb. lényegét veszti amiatt, hogy E/3-ban íródott, amit kicsit sajnáltam. Szintén picit negatívan hat a sok tőmondat, ami bár lehet figyelemfelkeltő, hatásos, vagyis lehet jól alkalmazni, de itt sokszor inkább zavaró volt.

A könyv első felében volt egy félelmem, hogy biztosan a végéig húzzák a 16 év utáni egymásra találást, de nem így történt, és kimondottan örültem, mert utána lett valahogy jobb, olvasmányosabb a könyv, előtte csak úgy olvastam, alig érdeklődéssel, mindenféle együttérzés, várakozás nélkül. Utána viszont már rendesen drukkoltam a szereplőkért, hogy találják meg az utat egymás felé, és aztán maradjanak is együtt. Igaz, sokszor nem értettem a döntéseiket, főleg Luka tetteit, mégis azt akartam, hogy a félresikerült választások után happy enddel záruljon a történet.

Az elején nehezen indult, de aztán végülis egészen megszerettem ezt a nem túl hosszú könyvecskét. Ez mondjuk sokkal inkább szól magának a történetnek, mint az írásmódnak, melynek sajnos nem sikerült megfognia. Ha valaki egy nem mézes-mázos csöpögős love storyt szeretne olvasni, hanem egy valóságszerű történetet, ami két ember szerelméről szól, és az egymáshoz vezető utat meséli el, ami rögös és nem szenvedések nélküli, akkor ebben a könyvben megtalálja, amit keres.

4/5

264 oldal
Könyvmolyképző Kiadó


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése