Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 8. - Örökké

Igyekeztem elhúzni, hogy ne érjen véget számomra, felfüggesztettem az olvasását tudatosan, több könyvet (ki)olvastam közben, ám végül csak befejeztem Reni naplóját.

Nagyon imádtam ezt a könyvsorozatot, úgy, hogy látom a hibáit is, és nem mindig maradtam elvakult rajongó közben. Az írónő is maximálisan szerethető személyiség, tetszik, ahogy szemmel láthatóan törődik az olvasóival.

A befejező rész igen terjengős lett, a leghosszabb az összes közül, néha úgy éreztem, több is, mint kellene. Mivel újat már nem nagyon tudott mutatni, a karakterekkel sem történtek jelentős változások, ezért szerintem rövidebben is biztosan le lehetett volna zárni a gimnázium utolsó félévét. Persze nem voltam az olvasása ellen, szó sincs ilyesmiről.;)

SPOILERES a folytatás!
Tetszettek a megoldások, amiket Laura bevetett a hogyan tovább témában. Mindenki megtalálta az útját szerintem, Reni és Cortez helyzetén pedig nem kellett sokáig aggodalmaskodni. Na, hát ez a fiú, tényleg nem jutok szóhoz vele kapcsolatban, de azt azért elégedetten állapítottam meg, hogy ő sem tökéletes, bár nem tudok konkrét hibát megnevezni, mert nem olyan értelemben gondolom ezt. Inkább csak olyan érdekes lett az egész lénye, miután a múlttal kapcsolatban kaptunk kis infókat, hogy mi is zajlott benne. És itt a kulcs is, mert hogy ő pontosan úgy volt, ahogy Reni, hogy nem gondolta, hogy érdeklődhet egy olyan lány, mint ő (ráadásul Arnold hatása alatt..), egy olyan fiú iránt, amilyen ő. Jól ki lett ez az egész találva.:))

Még ott a kalauz, amit lapozgathatnék, amivel kapcsolatban azonban eldöntöttem, hogy nem fogom megvenni, és ha lehet egy negatív gondolatom, szerintem nem véletlenül van lefóliázva. Hiába drága maga a kiadvány a kivitelezése miatt, engem mégis a tartalom érdekelne, ami nincs összhangban számomra azzal az összeggel, amit ki kellene adnom rá. Szóval ráérek azt még olvasni.

Tetszett a középiskoláról alkotott véleménynyilvánítás, hogy megbeszélhetik, hogy tartják a kapcsolatot meg stb., de az életben úgyis máshogy alakul, csak a szorosabb barátságok élhetik túl a ballagást, és az osztály már sosem tud úgy együtt lenni utána, miután kirepülnek az iskolából. Az a korszak utána elmúlik, és átveszi a helyét valami más. És ez így van jól.:)

Egy élmény volt, köszönöm Renit és Cortezt, Virágot és Ricsit, Kingát, és az egész hangulatot, történetet, imádtam vagyis hát imádom továbbra is a SzjG-t.:) < 3


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése