Könyvek a hörcsögök tartásáról, gondozásáról

Mielőtt hörcsög kerül a házhoz, célszerű nem csak utánaérdeklődni az állatokkal és tartásukkal, gondozásukkal kapcsolatban, hanem elolvasni egy vagy több könyvecskét is róluk, hogy még jobban elmélyítsük ismereteinket illetve felkészüljünk érkezésükre. Négy könyvre szeretném most felhívni a figyelmet (de biztos van több is a témában), amik többé-kevésbé beszerezhetők, igaz, van, amit csak antikvár példányként találtam meg. Érdekes, hogy sok dologban ugyanazokat írják, ám vannak eltérések - ilyenkor elbizonytalanodtam, hogy most akkor mit szabad és mit nem, úgyhogy szerintem nem árt, ha az állatkereskedésben vagy más hörcsögtulajdonosokhoz is fordulunk tanácsért, hasznos tippekért.

Peter Beck - Hörcsögök tartása és gondozása


Nekem ez a kötet tetszett a legjobban, úgy érzem, ez volt a leghasznosabb, amihez kivitelezésével egyaránt hozzájárult. Színes képek és kiemelések tarkítják, és keményfedeles, bár ez most épp nem szempont, azért megemlítem. Ha valaki csak ezt olvassa el, úgy vélem, tökéletesen elegendő ismeretanyagot sajátít el. Különösen tetszett, amit az aranyhörcsögök történetéről írt... kis apró csodák.:) 5/5


Monika Lange - A hörcsögök


Ez kb. egy szinten mozog a következő kötettel, de a sok színes, aranyos kép miatt előreveszem, és mert írtak benne olyanokról, amikről a többi könyvben nem igazán. Az hiszem, ez a legújabb kiadvány, így talán a legkönnyebb hozzájutni. Ez is kellőképpen részletes, és hát a fotók jól jönnek a leírások mellé (Egyébként ezt olvastam először, és már ez az ismeretanyag is nagyon hasznos volt). 5/5


Michael Kürschner - A hörcsög


Ez sem ártott, de a fekete-fehér rajzok nem veszik fel a versenyt a tökéletesen élethű fotókkal. Különösebben nem ragadt meg bennem, de egyáltalán nem rossz könyv. (Egy könyvtári példányt sikerült csak szereznem, ami rongált: a közepén volt néhány oldalnyi színes lap, de mivel kitépték, nem tudom, miről szóltak.) 4,5/5


Jean Coppendale - Aranyhörcsögök és futóegerek


Ez teljesen gyerekkönyv. Sok színes kép, kevés szöveg. Nem véletlen, hogy fele annyiba kerül, mint mondjuk a Monika Lange könyv. Hasznát nem igazán láttam, ráadásul a könyv felében a futóegerekről van szó, ami nem érdekelt most, pl. van 2 oldalnyi életcikluskép róluk, a hörikről viszont nincs. Ha már kétféle állatról szól a könyvecske, nem annyira értem ezt a megoldást. 2/5

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése