Descendants of the Sun

A K-pop zenékkel már egy ideje jó kapcsolatot ápolok, és eszembe ötlött a gondolat, hogy mivel a sorozatokat egyaránt nagyon szeretem, megismerkedhetnék a doramákkal is. Elsőként a Descendants of the Sun-ra esett a választásom. Mivel még olyan vagyok a témában, mint egy újszülött a világgal, lehet, hogy olyan dolgokat fogok írni, ami a szakértőknek már egyértelmű, megszokott.


Kang Mo Yeon doktornő (Song Hye Kyo) és Yoo Shi Jin százados (Song Joong Ki) kapcsolata áll a középpontban, de erős szerepet kap Seo Dae Young (Jin Goo) és Yoon Myeong Ju (Kim Ji Won) illetve még két mellékszereplőt éreztem hangsúlyosabbnak (valószínűleg le kellene írnom az ő neveiket is, de passzolom, elég volt megküzdenem a fentiekkel, még a ctrlc, ctrlv módján is). A legtöbb szereplő nevét egyébként nem sikerült megjegyeznem, megmondom őszintén. Távoli és bonyolult ez még az én kis agyamnak.:D Az elején még megkülönböztetnem is nehéz volt a szereplőket, nekem olyan egyformának tűnnek az ázsiaiak (általánosságban, de persze vannak kivételek), viszont az első rész végére már teljesen ráállt a szemem.
Szóval a férfi főszereplők a különleges alakulatnál szolgálnak + Yoon Myeong Ju katonaorvos. Kang Mo Yeon és Yoo Shi Jin véletlenül találkoznak és kicsit bonyolult a szitu meg nem is lőném le a bevezető rész sztoriját. A lényeg, hogy nehéz úgy elkezdődnie egy párkapcsolatnak, hogy a századost folyton hívják a boltba, izé, szóval valami küldetés miatt. Az első randi emiatt többször meghiúsul, bár Kang Mo Yeon nézeteivel egyébként is ellentétes az, hogy a fiú, aki tetszik neki embereket lő le, mikor neki meg az az élete, hogy embereket mentsen meg. Szóval emiatt sem indul zökkenőmentesen az ismerkedésük. Másrészről Kang Mo Yeon amúgy is tökhülye, de ez már csak az én kisbetűs megjegyzésem.:D


Szépen felépített egészet alkot a történet, ami elvárható, mivel fix. 16 részről beszélünk. Készült hozzá 3 kiegészítő epizód, amik közül igazán az utolsónak van értelme, majdnem másfél órás és bepillanthatunk a kulisszák mögé, a forgatásba, a színészek bohóckodását láthatjuk, stb. - még nem néztem végig. A történetvezetés nem unalmas, kellemesen váltakoznak a romantikus pillanatok, az akciójelenetek, a szomorú, drámai képsorok és folyton megcsillan a humor. Yoo Shi Jin külsőre kicsit lányos, amire még egy elejtett megjegyzés is rávilágít a sorozatban, de annyira szerethető, és szórakoztató meg férfias attól, hogy katona és amiket csinál, én odáig voltam érte.:)) Tipikus esete nálam annak, amikor a karakter eléri a célját.

Koreában más társadalmi normák vannak, ennek bizonyára nincs hírértéke, de a karaktereket számomra ez izgalmasabbá tette. És nagyon furi volt pl. az, hogy nem tolják az arcunkba, hogy xy szereplő adott jelenetben mire gondol, mit érez, hanem egy nagy kérdőjel lebegett köztem és a képernyő között. Rendkívül jól sikerült egyénként hatniuk az érzelmekre, és lett egy emlékezetes zokogásom. A képi világ másfajta, mint mondjuk egy amerikai filmnél, ez is üdítő újdonságként hatott.

Műfaját tekintve nekem ez dráma, akció és romantika harmonikus elegye. A romantikát/szerelmi szálakat tekintve szintén egy sajátosság, hogy nincsenek ám szexjelenetek, utalások akadnak, de a csók a legtöbb, amit látunk.


Sokat hozzáad a hangulathoz a zene, több dal csendült fel benne visszatérően. Először azok is olyan egyformának tűntek, de idővel megszokta a fülem őket és több kedvencem lett.

Így elsőre a Descendants of the Sun kiváló választásnak bizonyult, és már mondhatni, egészen belemerültem a koreai sorik világába, és van tervezet, hogy mikbe szeretnék belenézni.


1 megjegyzés: