„Az vagy, amit olvasol” + kedvenc műfajok

Az olvasás 7 hetének V. hetén ezt a két témát választottam ki.

Kezdem a kedvenc műfajokkal. Régebben biztos rávágtam volna, hogy a romantikus, lányos könyvek. Bár ez részben igaz ma is, most már valamivel több műfaj közül szeretek választani. A már említett szinte mindig jöhet, mert általában egyszerű, könnyen olvasható történetekről van szó, és többnyire pihentető kikapcsolósást keresek, nem nehéz olvasmányokat (pedig legalább néha, azt is kellene, de valahogy nem nagyon sikerül összejönnöm az ilyen könyvekkel). Az ifjúsági történeteket is szeretem, illetve a drámába hajló sztorikat. Állatos történeteket is szívesen olvasok, illetve az Agatha Christie jellegű krimiket. Általánosságban igaz, hogy ha izgalmas, olvasmányos egy könyv, akkor az elnyeri a tetszésemet. A lassú, unalmasabb történetek nem kötnek le, és a fantasy műfajában is úgy vettem észre, hogy válogatós vagyok.


Az, hogy lehet-e következtetni egy ember személyiségére az olvasmányai alapján, érdekes kérdés. Igen és nem. Ha valakit mondjuk a buszon látok egy könyvvel, akkor nem gondolom, mivel nem tudhatom, hogy éppen miért pont azt olvassa, lehet, hogy nem is tetszik neki, stb. De az is lehet, hogy az a kedvenc műfaja, nem lehet tudni, nem lehet messzemenő következtetéseket levonni ilyen esetekben. Azonban ha hosszútávon megfigyelhetjük, hogy valaki milyen könyveket olvas, megint más kérdés, vagy ha rápillantunk a könyvespolcára, az is árulkodó lehet. De nem tudom, milyen mélységekben kellene gondolkodni, túlzottan szerintem nem sok mindent fog mesélni az illetőről. Arról, hogy emberileg pl. milyen, semmiképp. Egyszerűbb, kb. lényegtelen dolgokat megtudhatunk, pl. ha Star Wars könyvek sorakoznak a polcon, már előttem van, milyen ember lehet az illető, miért rajong, de ez meg általánosítás.

(Ez a bejegyzés Az olvasás 7 hete című esemény keretein belül íródott (V. hét).)

2 megjegyzés:

  1. Szerintem ha valaki olvas, a mai világban, az már egy jó dolog :) Sajnos egyre kevesebben olvasnak már mint régebben, főleg a technika fejlődése miatt (tv, net, stb.)

    VálaszTörlés
  2. Hát igen, én is hasonlóan vélekedek erről.

    VálaszTörlés